Skrivet av: Pär Eriksson | november 11, 2014

Tio tankar om ledarskap – en obändig tro på förändring 19

…hur går det…

Hur går det med boken, frågar sig den nyfikne.

Pär E VLT

Det blir lite recensioner i olika ledarskaps- och facktidningar.

Till och från dimper det ner uppmuntrande ord från gamla arbetskamrater och ibland från mer fjärran.

Extra glad blev jag när proffesor Sten Rönnberg i en recension skrev;

Jag tycker att hans framställning bör läsas och studeras av alla anställda, chefer och verkställare, inom kommuner och landsting. 2013 vann han pris som årets ledarutvecklare. Det är en välskriven bok som förmår väva ihop praktiska tips med råd och riktlinjer för etiskt godtagbart hjälparbete i kommunal tjänst. Inte
minst i Kalix kommun och dess hemtjänst skulle jag önska att man noga studerade denna bok. Fast min erfarenhet av bland annat åldrings- och sjukvård från flera kommuner i Sverige, säger mig, att Pär Erikssons bok bör vara närmast obligatorisk läsnining för dem som arbetar och vårdas i alla vårt lands kommuner.

Apropå glad. Det värmde lite extra när Vestmanlands Läns Tidning skrev en artikel om ledarskap och hänvisade till boken. Västerås förblir i mitt hjärta. Det blir väl så efter 20 års kärlek.

Och boken finns att beställa på en bokhandel nära dig eller på bokus, adlibris, cdon eller…

Fortsättning följer…

Responses

  1. Nu finns boken ”Författarna och staden” av Claes Thor och Astrid Lindén ute. Handlar om Örebro och dess författare. Lagom till 750-årsjubileet. Jag kan ordna rabatterat ex- till Dig. Bara 150 kr! Riktigt bra tycker jag!

  2. Tack för erbjudandet. Jag har många Örebrokompisar så boken kanske dyker upp i jul.
    Ha det bra
    Pär E


Kommentera

Kategorier

