Skrivet av: Pär Eriksson | maj 13, 2014

Tio tankar om ledarskap – en obändig tro på förändring 10

Under våren 2014 kommer boken ”Tio tankar om ledarskap – en obändig tro på förändring” att ges ut. Boken vandrar mellan de tre städerna Örebro, Västerås och Eskilstuna där jag verkat.

Under den här vinjetten kommer du att kunna följa framtagandet och produktionen fram till den färdigtryckta boken.

Nu har vi kommit så långt i berättelsen att texten till boken är klar. Nu saknas bara bilder.

En bild säger mer än…
Det var dags att bjuda på lunch och få min tänkta fotograf att ta sig an det här lite ovanliga uppdraget.

– Alice här, hörde jag i andra ändan av luren.

För så var det. Även om det fanns bra fotografer i Stockholm och runt företaget Vulkan så var det en Eskilstunafotograf jag sökte.

Och jag hade ambitionen att det skulle vara någon som andades luften i den här staden.

Att valet föll på Alice Öberg var inte svårt. Jag hade mött henne i några situationer och tyckte att hon utstrålade den där speciella känslan för Eskilstuna som jag var ute efter.

Min idé var att varje kapitel skulle gestaltas av ett foto.

The_Clash_-_Sandinista!

Det blev ett bra lunchsamtal och beställningen till Alice lät enkel; sök det som är ”rough”, tänk på the Clash och tegel.

Jag visste att Alice bar på en särskild känsla och manér i sina foton. Men det skulle bli lite svårare än vad både Alice och jag tänkt oss.

Följ fortsättningen om hur bilderna växte fram…

 

Kommentera

Kategorier

