Skrivet av: Pär Eriksson | april 1, 2014

Tio tankar om ledarskap – en obändig tro på förändring 5

Under våren 2014 kommer boken ”Tio tankar om ledarskap – en obändig tro på förändring” att ges ut. Boken vandrar mellan de tre städerna Örebro, Västerås och Eskilstuna där jag verkat.

Under den här vinjetten kommer du att kunna följa framtagandet och produktionen fram till den färdigtryckta boken.

Jag berättade förra veckan att jag bestämde mig – efter mycket vånda – att skriva om boken.

Dags för ny prövning
Det är naturligtvis en prövning att lägga ner tid och energi på ett material och ändå bestämma sig för att börja om. Men så fick det bli.

Jag behöll delar av budskapet men skrev på ett lite annorlunda sätt. Mina rådgivare Calle och Kjell menade att jag skulle skriva mindre teoretiska och samhälleliga betraktelser och istället berätta.

– Berätta om alla dina erfarenheter av ledarskapet. Du har ju 35-år att ösa ur, menade dom.

Efter en tid var jag klar – igen! Hur skulle det mottas den här gången?

Jag skickade bokmanuset till mina rådgivare. Jag väntade spänt några dagar och till slut så låg deras återsända material i brevlådan.

Jag öppnade lite nyfiket och tänkte hur deras utlåtande skulle se ut.

Försiktigt kikade jag…

Manus1Manus2

Oj…då..

Följ fortsättningen!

Kommentera

Kategorier

