Skrivet av: Pär Eriksson | mars 7, 2014

Tio tankar om ledarskap – en obändig tro på förändring 2

Under våren 2014 kommer boken ”Tio tankar om ledarskap – en obändig tro på förändring” att ges ut. Boken vandrar mellan de tre städerna Örebro, Västerås och Eskilstuna där jag verkat.

Under den här vinjetten kommer du att kunna följa framtagandet och produktionen fram till den färdigtryckta boken.

Jag berättade förra veckan om hur beslutet gick till och att jag nu stod inför sanningens ögonblick.

Det började inte bra
Det var mars 2013 och beslutet var fattat – det skulle bli en bok. Jag hade tillräckligt många vittnen för att inte kunna backa ur så nu var det bara att kavla upp ärmarna.

Hustrun förstod nog inte vad hon hade varit delaktig i för det var kvällar och helger som togs i anspråk. Och semestern.

Själv kände jag bara glädje och fingrarna for enkelt över tangentbordet. Här levererades sida efter sida. Ett bokmanus började ta form.

Så var de då dags att få den första feedbacken. Jag bjöd hem Calle Karnerud – erfaren ledarkonsult – och journalisten Kjell Gustavsson. Kjell är en duktig skribent, har stark känsla för språket och också varit delaktig i utgivandet och framtagandet av ett antal böcker.

Kaffe

Det här skulle gå lätt som en plätt. Jag dukade fram kaffet och var förberedd på att få klartecken…det här var bra. Jag såg framför mig hur Calle och Kjell i berömmande ord kom med några marginella noteringar men jag kände mig ändå trygg att det här skulle gillas.

Plötsligt såg jag att de såg lite allvarliga ut.

Pär…började Kjell..och Calle fyllde i…det är så här att…

Följ fortsättningen!

Responses

  1. En hyllning från Eskilstunas stolthet Kent: http://www.youtube.com/watch?v=tldhkGMysQ0&list=PLC502F7CF30388AC7

  2. Du överraskar Hans-Erik som Kent-fan!

    Ha det
    Pär E


Kommentera

Kategorier

