Skrivet av: Pär Eriksson | februari 28, 2014

Tio tankar om ledarskap – en obändig tro på förändring 1

Under våren 2014 kommer boken ”Tio tankar om ledarskap – en obändig tro på förändring” att ges ut. Boken vandrar mellan de tre städerna Örebro, Västerås och Eskilstuna där jag verkat.

Boken hämtar inspiration från Moder Teresa, Gandhi och Mandela men framförallt från medarbetare och chefer som jag  arbetat tillsammans med under 35 år.

Under vinjetten ”Tio tankar om ledarskap – en obändig tro på förändring” kommer du att kunna följa framtagandet och produktionen fram till den färdigtryckta boken.

Äntligen
Jag har alltid närt drömmen om att teckna ner mina erfarenheter av ledar- och medarbetarskapet. Men kanske det är först nu jag är redo.

Calle Karnerud – en av de som följt mig under mer än 20 år som samarbets- och samtalspartner – har under flera år försökt få mig att ta mig tid. Jag har haft hundra olika skäl att inte ge mig i kast med uppdraget.

Pär E Årets Ledarutvecklare

Men nu stod vi då där – på Grand Hotell i Stockholm i mars 2013. Jag hade precis fått utmärkelsen ”Årets Ledarutvecklare” och med en öl i handen – lätt segerrusig – så lovade jag både Calle, mina arbetskamrater Marita och Madeleine och hustrun att nu blir det en bok.

Jag ska i varje fall försöka, blev min ursäkt…men det började inte bra.

Häng med i fortsättningen!

Responses

  1. Utmärkt och ansvarstagande!
    Du har en del att göra nu, men rimligen skapar Du ett ”bokprokjekt”. Mycket att tänka på.
    Du är väl värd framgång för Dina ”ihärdiga” och intresseväckande insatser genom åren.
    /Hans-Erik

  2. Tack Hans-Erik för dina fina uppmuntran.

    Pär E

  3. Reblogga detta på anitaliljastenholm.

  4. Väntar ivrigt på boksläppet! Lycka till! Riktigt intressant nyhet!

  5. Från löfte till handling, från idé till bok!! Jag ser fram emot releasen och ett signerat exemplar.


Kommentera

Kategorier

